Zaregistrovať do Noviniek e-mailom
 


Sme certifikovaný partner eTargetu:


Staňte sa našim fanúšikom
na Facebooku:


Prevádzkujeme vlastný portál
MojeObchody.sk


Stiahnite si letáky PPC, SEO

 

 

A/B testovanie vs. používateľské testy

17.10.2013, 09:51, Peter Polakovic

Ak si nie ste istí, ako budú používatelia pracovať s vašimi www stránkami a e-shopmi, investujte do A/B testovania alebo používateľských testov. Kedy zvoliť vhodný typ testovania sa dozviete v dnešnom newsletteri.


biznisweb.sk
Newsletter od BiznisWeb.sk 17. októbra 2013

A/B testovanie vs. používateľské testy

 

Nezobrazuje sa Vám tento newsletter korektne? - kliknite sem.

To, že je potrebné testovať nové funkcionality, grafický design a pod., sme vám už niekoľkokrát prízvukovali.

2 najzákladnejšie spôsoby testovania sú A/B testovanie a používateľský test.

Často sa oba spôsoby považujú za akési protiklady, ale v skutočnosti sa navzájom veľmi dobre dopĺňajú.

Viete, kedy je vhodné použiť A/B testovanie a kedy je vhodnejšie zapojiť používateľov vašich www stránok alebo internetových obchodov?

Na blogu Abovethefolddesign.com sme našli veľmi výstižnú infografiku.

Ak potrebujete nájsť odpovede na otázky Koľko? alebo Aké/Ktoré?, zvoľte A/B testovanie:

  • aké ceny sú efektívnejšie?
  • ktoré call-to-action buttony prinášajú viac konverzií?
  • ktoré designové prvky zvyšujú konverzie, napr. registráciu na www stránky/e-shop?
  • ktorá grafická šablóna generuje viac objednávok?
  • ktorá e-mailová kampaň je efektívnejšia?

Na druhej strane, ak sa potrebujete dopracovať k odpovedi na otázku Prečo? alebo Odkiaľ?, ideálne je zvoliť používateľské testovanie, aby ste videli, ako sa návštevníci vášho webu správajú:

  • prečo ľudia nepoužívajú moju aplikáciu, resp. nenavštevujú moje www stránky?
  • prečo používatelia klikajú na uvedený hypertextový odkaz?
  • odkiaľ sa používatelia dozvedeli o mojich www stránkach?
  • prečo návštevníci mojich www stránok nekupujú moje produkty?
  • prečo sú niektoré prvky na mojich web stránkach efektívnejšie?

V ideálnom prípade je najvhodnejšie investovať do oboch testovaní zároveň, získate tým oveľa viac informácií na vyhodnotenie a následne prehodnotenie vašich zámerov.

Základný rozdiel medzi A/B testovaním a používateľským testom spočíva samozrejme vo:

  • finančnom rozpočte
  • časovej náročnosti

Ďalší markantný rozdiel je samozrejme v tom, že pri používateľskom testovaní musí byť s respondentom kompetentná osoba, ktorá jeho správanie zaznamenáva, kým pri A/B testovaní je možné v podstate "nechať bežať" obe verzie a po ukončení testu nazhromaždené údaje vyhodnotiť.

p> Zo skúsenosti pre A/B testovanie odporúčame:

 

  1. Google Analytics, ktorý ponúka nástroj "Experimenty"
  2. Optimizely.com 
  3. Mouseflow.com

TIP: ak nemáte čas na používateľské testovanie, nahrajte si pohyb myši a sledujte, ako sa návštevníci vašich www stránok či e-shopu na webe pohybujú.

a/b testovanie versus používateľské testovanie


Aktuálne novinky o CMS Flox 2.0 nájdete na našich stránkach.

Novinky zo sveta internetového marketingu, SEO, PPC nájdete na našom blogu o podnikaní na internete.

Staňte sa fanúšikom BiznisWebu:

biznisweb na google plus, google + Biznisweb tvorba www stránok na Facebooku Biznisweb tvorba stránok na Twitteri podnikanie-blog.sk, blog o podnikaní na internete Biznisweb tvorba web stránok na YouTube Biznisweb RSS Follow Me on Pinterest 

 

BiznisWeb.sk, info@biznisweb.sk, 02 2057 0300

© Irisoft s.r.o.

Biznisweb.sk – to je tvorba web stránok, či moderný internetový obchod za 5 minút. Skúška zadarmo. Telefonická a emailová podpora, konzultácie k zvyšovaniu návštevnosti web stránok a online reklama.

 
« Späť


Diskusia: "A/B testovanie vs. používateľské testy"
Dátum: Meno: Komentár:
- Žiadne komentáre -
Pridať komentár | Zobraziť všetky komentáre