Zaregistrovať do Noviniek e-mailom
 


Sme certifikovaný partner eTargetu:


Staňte sa našim fanúšikom
na Facebooku:


Prevádzkujeme vlastný portál
MojeObchody.sk


Stiahnite si letáky PPC, SEO

 

 

Rady k zvýšeniu návštevnosti web stránok a internetových obchodov

Chcete viac zarobiť? Chcete zvýšiť návštevnosť web stránok či obchodu?

1. Vypĺňajte Vlastnosti stránok!
2. Voľte správne kľúčové slová a motto stránky
3. Uvádzajte klúčové slová v textoch a obrázkoch
4. Registrujte do katalógových vyhľadávačov! (objednávka)
5. Využívajte reklamné "PPC" systémy
6. Predávajte na viacerých trhoch
7. Vyberte vhodnú doménu
8. Na titulke napíšte čo predávate
9. Ukážte produkty čo najskôr
10. K produktom píšte kľúčové slová
11. Nad zoznam produktov vložte názov sekcie
12. Využívajte boky stránok
13. Urobte svoj internetový obchod, či web stránku, dôveryhodnejšou!
14. Vyvarujte sa prázdnym podstránkam
15. Tvorte obsah!
16. Raďte, porovnajte, odporučte!
17. Venujte svoj čas efektívne!
18. V čom je tajomstvo Floxu?
19. Registrujte firmu v Google Mapách!
20. Vytvorte si podpornú stránku na Facebooku
21. Registrujte sa do porovnávačov produktov
22. Vytvárajte pomocné obsahové www stránky
23. Používajte štatistiky Google Analytics a ich nadstavbu Google Ecommerce!
24. Vymieňajte odkazy
25. Vkladajte do webu nadpisy h1, h2, h3
26. Investujte efektívne a neplytvajte peniazmi a časom
27. PR članok ako zdroj spätných odkazov
28. Ako zistiť na akých pozíciach ste v Google?
29. Ako je možné pomocou RSS získať spätné odkazy
30. Používajte portály na hromadné zľavy - hromadné nákupy so zľavou
31. Generujte nadpis H1 pre každú podstránku zvlášť
32. Vložte Formulár na každú podstránku
33. Kopírujte spätné odkazy od konkurencie!
34. Využite skvelý zdroj spätných odkazov - Youtube.com

 

 

Rady k zlepšeniu výkonu PPC reklamy

1. Prehľad dôležitých PPC reklamných systémov
2. Vložte čo najviac kľúčových slov
3. Použite viac reklamných textov
4. Vytvorte viac kampaní
5. Nezabudnite aj na pojmy v množnom čísle
6. Inzerujte na názvy konkurentov
7. Diakritika
8. Do reklamného textu skúste vložiť dynamické kľúčové slovo
9. Stratégia
10.Využívajte modifikovanú voľnú zhodu

Čo určite nedoporučujeme?

1. Ignorujte SEO analyzátory a validátory
2. Nespúšťajte web 2 roky, nešpekulujte s dizajnom
3. Nenechte sa ovplyvniť ponukami na registráciu do 2000 vyhľadávačov
4. Nepoužívajte zastaralý internetový prehliadač
5. Na web nepatria hodiny, počasie, reklama na cudzie stránky,
kurzy a ani odkazy na katalógové vyhľadávače

Zlepšujte stránky s Google Analytics!

1. Čo sú to štatistiky Google Analytics? Ako vložiť Analytics kód do webu? 
2. Ako aktivovať Google Analytics Ecommerce?
3. Prepojte AdWords a Analytics
4. Odkiaľ prichádzajú zákazníci
5. Aké kľúčové slová Vám zarábajú?
6. Vyhľadávanie vo webe
7. Miera opustení (Bounce Rate)
8. Ako ľudia vo Vašom webe klikajú?


1. Vypĺňajte Vlastnosti stránok!

Popisky webu (Popis stránok pre vyhľadávače a Kľúčové slová pre vyhľadávače), vyplnené v NASTAVENIA - Hlavné nastavenia zmažte.
Lepšie je vyplniť popisky unikátne na každej podstránke. Každej stránke webu zvlášť vo "Vlastnosti stránky" priraďte:

  1. Nadpis H1 (pokiaľ máte v NASTAVENIA - Hlavné nastavenia zaškrtnuté individuálne H1 nadpisy)
  2. Popis stánok pre vyhľadávače
  3. Kľúčové slová stránok pre vyhľadávače
  4. Názov stránok pre vyhľadávače (title)
  5. URL identifikátor
  • Pozor! V popise, kľúčovych slovách a názve uvádzajte kľúčové slová, pod ktorými predpokladáte, že vás budú hľadať Vaši potenciálni klienti cez vyhľadávače (Google, Zoznam").
  • Pri každej stránke sa zamerajte na 2-3 kľúčové slová, ktoré opakujte v nadpise, popise aj kľúčových slovách.
  • Chyby, ktorým sa vyhnite: neopakujte to isté všade, treba popisky meniť, lebo to Google aj tak odignoruje. Slová oddeľujte čiarkou a medzerou, zle je: kozmetika,parfem,parfémy. Správne je: kozmetika, parfem, parfémy
  • Použite pomocníka Google a zistite, či je obsah webu optimalizovaný: na www.google.sk zadajte toto:
    link:www.nazov-webu.sk
    Vybehne vám zoznam podstránok, ktoré Google indexuje. Ak sa všade opakuje rovnaký nadpis a popis, je to zle a popisky podstránok čím skôr upravte.

Vlastnosti stránky - metatagy

nastavenie vlastností web stránky


Vzor:

  1. Popis stánok pre vyhľadávače: cca 250 az 270 znakov aj s medzerami
    Pestrá ponuka hliníkových diskov od nemeckej značky Borbet. Dodanie diskov v celej SR grátis. V cene diskov je aj príslušenstvo. V ponuke aj disky vhodné na zimu. Perfektné ceny!
    - ide o cca 2-3 ucelené vety, spomenuť dôležité kľúčové slovo min. 2-3krát
  2. Kľúčové slová stránok pre vyhľadávače: 5-7 slov
    disky borbet 14, elektrony, disky, alu disky, hliníkové disky, disky na zimu, AEZ, Alutec, Borbet, Brock, BSA, Dezent, DMS, Dotz, Enzo, Keskin, MAK, MAM

  3. Názov stránok pre vyhľadávače (title): 70 znakov aj s medzerami
    Hliníkové disky 14" Borbet (nemecké disky)

  4. URL identifikátor:
    borbet
    - v riadku URL identifikátor nepoužívajte diakritiku, a namiesto medzery použite pomlčku

 

Takto sa vyplnené "Vlastnosti stránky" zobrazia vo výsledkoch vyhľadávania v Google:

SEO - optimalizácia pre vyhľadávače - google výsledky vyhľadávania

2. Voľte správne kľúčové slová a motto stránky

Predávate "umelecké potreby", ale na titulnej stránke ste napísali text "všetko pre šikovné ruky" a motto stránky je "pre šikulky"? Chyba.

  • Nikto nebude hľadať pojem "šikovné ruky" a tak Vašu stránku nikto nenájde a nič si nekúpi. Ľudia ale budú hľadať pojmy "umelecké potreby", "kreatívne potreby", "aranžérske potreby", tieto hlavné kľúčové pojmy umiestnite viac krát na titulku, do motta stránky, do nadpisu stránky a všade kde sa to hodí.
  • Na každej stránke odporúčame venovať sa najmä 2-3 kľúčovým pojmom. Na každej ďaľšej podstránke sa zamerajte na iné 2-3 kľúčové pojmy.

napr.:

  • titulka: umelecké potreby, potreby pre umelcov
  • podstránka: predaj umeleckých potrieb, lacné umelecké potreby, kreatívne potreby
  • podstránka: umelecké potreby, kreatívne potreby, výtvarné potreby
  • podstránka: potreby pre umelcov, predaj umeleckých potrieb, aranžérske potreby

Príklad z praxe 1:
Uvádzate na titulnej stránke že predávate "Vázy, poháre, karafy, dózy, tácky..."? CHYBA!
Prečo? Pojmy ako vázy, poháre, ... sú všeobecné a nerelevantné, ťažko sa dostanete na prvé miesto v Google. Musíte uviesť slovné spojenie napr. "kryštálové vázy".
Ako správne napísať čo predávate? Vypíšte slovné spojenia:

  • Krištáľové vázy, krištáľové poháre, sklenené karafy, krištáľové dózy, sklenené tácky.
  • Krištáľové karafy, sady pohárov, whisky set, svadobné poháre.
  • Jubilejné poháre, vysoký smalt biely, smal červený, kryštálové svietniky, stojany na servítky.
  • Firemné logo na skle, gravírovanie mena. 

Príklad z praxe 2:
Ak je Vaša služba lokálna, pripisujte do kľúčových slov aj mesto. Je to veľmi dôležité!

Ak prevádzkujete pneuservis v Nitre, je nutné všade uvádza pojmy ako "pneu nitra", "pneuservis nitra", "pneumatiky nitra", "vymena pneu nitra" a iné pojmy, ktoré môžu zadať Vaši klienti do Google.

Ak ste masér z Košíc, treba uvádzať pojmy: "masáže košice", "masáž košice", "bankovanie košice", "thajská masáž košice", "lymfomasáž košice", "športová masáž košice" a podobne.

Príklad z praxe 3:
Veľa klientov si myslí, že stačí vyplniť kľúčové slová cez "Vlastnosti stránok" a na titulnej stránke v texte umiestnia iba prejav riaditeľa a všeobecný obsah - "Naša ponuka produktov je široká a bohatá, my sme ta správná firma! Sme mladá a dynamická firma.". Toto je ale CHYBA - najdôležitejšia optimalizácia je - OPTIMALIZÁCIA OBSAHU, teda uvádzanie pojmov ktoré vyhľadávajú návštevníci vo vyhľadávačoch v obsahu web stránok.

  • TIP: ako zistíte, ktoré klúčové slová sú v danej oblasti najviac vyhľadávané používateľmi internetu?
    Použite Google KeyWord Analyzer. Stačí zadať do Google toto spojenie a nájde tento odkaz: 
    https://adwords.google.com/o/Targeting/Explorer?__u=1000000000&__c=1000000000&stylePrefOverride=2#search.none!ideaType=KEYWORD&requestType=IDEAS je možné vyselektovať najfrekventovanejšie hľadané slová, slovné spojenia.

3. Uvádzajte klúčové slová v textoch a obrázkoch!

  • Vytvárajte popisy k obrázkom (tzv. alternatívny text, môžete použiť aj diakritiku). Google nevie prečítať obrázok, ale prečíta alternatívny text k obrázku. Popisky k obrázkom vníma Google tiež ako dôležité kľúčové slová, určite popisky k obrázkom vypĺňajte a píšte do nich dôležité kľúčové slová! Text k obrázkom sa vkladá takto:

nastavenie alt textu

Vlastnosti obrázku - vkladané cez ikonu Vložiť obrázok

  • V textovom editore používajte "Nadpis", generuje sa odtiaľ nadpis h2. Nadpis h1 je názov webu, nadpis h2 je slogan stránok, zvoľte ich s ohľadom na charakter webu a kľúčové slová. Nadpisy h1 a h2 vníma Google ako veľmi významné texty, vložte preto do nich najmä dôležité kľúčové slová! Vkladajte cca 5 nadpisov na jednu podstránku.

 

Používajte v samotných textoch na stránke dostatok kľúčových slov:

  • Pri každej stránke sa zamerajte na 2-3 kľúčové slová, ktoré opakujte. Nemá zmysel optimalizovať stránku na 10 pojmov, radšej na 2-3. Ak predávate "pneumatiky a disky" tak na titulnej stránke v texte uvádzajte najmä všeobecné pojmy ako "pneumatiky, pneumatika, disk, disky, ... ", na inej podstránke uvádzajte "pneumatiky, pneumatika, osobné pneumatiky, osobná pneumatika, úžitkové pneumatiky, úžitková pneumatika, off-road pneumatiky..." a na ďaľšej podstránke uvádzajte "disk, disky, hliníkové disky, hliníkový disk, plechové disky, ..."
  • V názve produktu napíšte o čo ide, ak predávate stolík s názvom MAŤO, nadpis produktu by mal byť "MAŤO - jedálenský stôl". Názvy produktov a krátky popis sa generujú aj do porovnávačov tovaru ako je www.MojeObchody.sk, www.Tovar.sk, čiže práve podľa toho tam budete vyhľadatelný váš web.
  • Ak pridávate obrázok cez Textový editor - záložka Obrázky, dajte pozor aby názov súboru obrázku nebol " obrazok-239.jpg",
    ale aby mal intuitívny názov "zimne-pneumatiky.jpg".
    Názov súboru sa automaticky dá ako Alternatívny text a Google ho bude vnímať dôležitejšie ako iný text.
  • Vo fotogalérii k produktom vypĺňajte názvy k obrázkom. Google vníma názvy obrázkov dôležitejšie ako iný text.

 

Príklady pre zahustenie kľúčových slov: 

  • Ak predávate invalidné vozíky, treba na titulke uviesť aspoň 8x slovo invalidný vozík v rôznych obmenách, vyskloňované. Takisto aj podkategórie obchodu – napr. Elektrické invalidné vozíky, či repasované invalidné vozíky, zahustíte podobným štýlom.
  • Vytvorte si linkovaný text, ktorý obsahuje toto kľúčové slovo. Linkujte napr. hlavné podkategórie obchodu. Návod na vytváranie hyperliniek je tu...
  • Pamätajte: Kratší a výstižný text je niekedy viac, ako dlhý text. Na titulke stači text na 20 riadkov, aby bol prehľadne členený. Zbytočne nepoužívajte farebný text. Pôsobí to neprofesionálne, navyše to generuje balast ( XHTML kód webu sa stava dlhším pre Google).

4. Registrujte do katalógových vyhľadávačov!

  • Vytvárajte spätné odkazy v rámci vášho webu, ale i spätné odkazy (hyperlinky smerujúce z iných webov na váš web). Dôležitým zdrojom odkazov na web sú internetové katalógy.
  • Registrujte web do internetových katalógov! (Objednávka pre klientov BiznisWeb.sk)
  • Registrácia do katalógov má zmysel až po naplnení web stránok obsahom.
  • Čím viac spätných odkazov má stránka, tým vyššie vo výsledkoch vyhľadávania sa môže umiestniť.
  • Môžete vymienať odkazy s inými stránkami. Pri výmene odkazov s inými web stránkami treba byť opatrní. Ak má iný web PageRank nižší ako 4, alebo nižší ako náš web, výmenu odkazu sa neoplatí vykonať. Nástroj pre zistenie PageRanku nájdete na Google.
  • Odporúča sa zamerať na výmenu odkazov s tematicky podobne zameranými web stránkami, ktoré operujú s rovnakými kľúčovými slovami a majú podobný PageRank. Ďalšími zdrojmi spätných odkazov sú napr. diskusné fóra, inzertné portály, publikovanie článkov na odborných portáloch, vydávanie tlačových správ s odkazom na firemný web.
  • Zoznam slovenských katalógových vyhľadávačov nájdete tu:
    www.biznisweb.sk/pomoc/zoznam-slovenske-katalogove-vyhladavace/

Tu je návod ako by to malo vyzerať pri registrácii do internetového katalógu:

  1. URL: www.kubasok.sk
  2. Nadpis stránky: Ski centrum Kubašok Spišské Bystré
  3. Popis stránky (cca 2 ucelené vety, spomenuť kľúčové slovo min. 2-3krát, dĺžka do 250 znakov): Lyžiarske stredisko Kubašok. Výborná lyžovačka v Spišskom Bystrom
  4. Kľúčové slová (aj s diakritiky, aj bez, dĺžka cca 250 znakov) dobra lyzovacka, snowboarding centrum, lyzovanie, lyziarske stredisko Kubasok, lyžovanie Spišské Bystré, lyžovačka v Tatrách, lyžovanie v Poprade, lyžovanie v Spišskom Bystrom, ski servis, snowtubing, lyziarska skola

5. Využívajte reklamné "PPC" systémy!

Odporúčame inzerovať v Google a eTarget.

  • Najdôležitejší reklamný systém je od Google a vola sa AdWords, nájdete ho na  www.adwords.google.com .
  • Druhý najdôležitejší systém sa volá eTarget, nájdete ho na www.etarget.sk a reklamu z eTargetu zobrazuje napríklad vyhladávače Zoznam.sk, Surf.sk a stovky iných web stránok.

Google AdWords a eTarget su tzv.PPC reklamné systémy. PPC je:

  • textová reklama na vaše služby
  • reklama sa zobrazí iba tomu, kto má záujem o vaše služby
  • platí sa iba za klik, získavate konkrétnych návštevníkov
  • najefektívnejší spôsob reklamy na svete, efektívnejší ako všetky klasické reklamné média
  • najpresnejšie meratelný v pomere cena/výkon

Príklad: Na Vašu reklamu môže kliknúť 20 návštevníkov, za jeden klik zaplatíte v priemere 0,15€, spolu 3€. Vy zarobíte na obchode 20€. Zarobili ste 20€ pri náklade 3€ (ak do nákladov nepočítame čas potrebný na založenie a správu kampane). Takto viete porovnať náklady s nákladmi na reklamu v iných médiach.

Ak máte viac peniazí, oplatí sa investovať aj do firemného profilu na www.zoznam.sk:
http://www.zoznam.sk/card/ - tu je cenník. Odporúčame si ale počkať na akciu, v ktorej môžete ušetriť 30 až 50% z cenníkovej ceny.

Tip: Naučte sa pracovať s Google AdWords s pomocou tohoto návodu.

6. Predávajte na viacerých trhoch!

Internet nepozná hranice. Neobmedzujte sa na lokálny trh. Podnikajte na trhu nie s 5 miliónmi obyvateľov, ale 15 či 50 miliónom obyvateľov.

Flox podporí Vaše podnikanie. Flox je aj v českej verzii (www.ByznysWeb.cz), poľskej verzii (www.Webity.pl), v anglickej verzii (www.Webity.eu), v ruskej verzii (www.Webity.ru) a nemeckej jazykovej verzii.

Čo potrebujete?

  • Doménu prislúchajúcu štátu, v ktorom idete podnikať.
  • Samostatnú web stránku v cudzom jazyku, alebo jazykovú verziu.
  • Kuriérsku službu, ak predávate produkty a bankový účet.
  • Chcete mať českú poštovú adresu? V najbližšej obci v zahraničí si môžete zriadiť P.O.Box, do ktorého Vám môže chodiť pošta.
  • Kontaktujte nás, poradíme Vám!

7. Vyberte vhodnú doménu

Predávate rybárske potreby? Predávajte ich na doméne www.rybarske-potreby.sk. K tomu si kúpte aj doménu bez pomlčky, aby Vám ju nezaregistroval konkurent.

Následne doménu www.rybarskepotreby.sk môžete nechať nastaviť ako sekundárne presmerovanie (alias), prípadne si k nej vytvoriť podporný web - viac informácií o tvorbe podporných webov nájdete na www.reklama.biznisweb.sk/rady/#22.

Najväčšie vyhľadávače uprednostňujú stránky, ktoré majú kľúčové slová v adrese (tzv.URL adresa).

Aké názvy domén je možné využívať?

  1. pokiaľ už máte doménu napr. www.autobiznis.sk, môžete si zriadiť samostatný eshop na doméne s názvom eshop.autobiznis.sk. Domény navzájom presmerujete cez tlačítko ESHOP, získate tak 2 samostatné domény, resp. doménu a subdoménu
  2. klasický 1-slovný alebo 2-slovný názov - napr. uctovnictvokosice.sk či uctovnictvo-kosice.sk. Najväčšie vyhľadávače uprednostňujú stránky, ktoré majú kľúčové slová v adrese (tzv. URL adresa)
  3. doména s koncovkou biznisweb.sk, napr. firma.biznisweb.sk je taktiež plnohodnotná doména

Hlavný web a taktiež podporný web je nutné optimalizovať a následne aj registrovať do katalógových vyhľadávačov, či porovnávačov. Prehľad rád pre SEO optimalizáciu nájdete na www.reklama.biznisweb.sk/rady/.

Zoznam doporučených SK vyhľadávačov nájdete na:
www.biznisweb.sk/pomoc/zoznam-slovenske-katalogove-vyhladavace/

8. Na titulke napíšte čo predávate

Máte na titulke napísané "sme mladá dynamická firma", alebo tam máte napísané "sídlime v krásnom meste perle považia"? Takéto vety nikoho nezaujímajú. Návštevníkov zaujíma čo konkrétne predávate. Na titulnej stránke hneď napíšte čo predávate!

Zoberte si príklad! Titulné stránky by mali vyzerať takto:
www.belona.cz

www.mandura4u.cz

www.karelvachal.cz

www.bubushop.cz

www.teak-zahrada.sk

www.fortuna-aurum.sk

www.tuningovesvetla.sk

Pozreli ste si príklady? Čo je na týchto titulkách dobré?

  1. Každá z titulných strán má napísané, čo ponúka.
  2. Nadpis obsahuje dôležité kľúčové slová.
  3. Z titulky sa dá prekliknúť do podsekcií.
  4. Podsekcie sú prehladne vymenované.
  5. Nechýbajú obrázky vybraných produktov.
  6. Priama možnosť kúpiť produkty, ktoré potrebujete predať.
  7. Motto stránky nie je v angličtine, píšte motto v slovenčine. Motto by nemalo byť všeobecné napr. "všetko pre život", ale konkrétne napr. "postele a matrace pre život"
  8. V bokoch stránky je zoznam kategórií či obľúbených produktov s možnosťou prekliku. To sú ďaľšie dôležité kľúčové slová pre Google.

9. Ukážte produkty čo najskôr

Vložte na titulnú stránku upútavky s odkazmi na podstránky, na najdôležitejšie kategórie produktov a konkrétne produkty. Cez blok "Zobraziť obsah z" môžete niektoré produkty umiestniť priamo na titulnú stránku. Takto dokážete na titulke vytvoriť sekciu "TOP 10  produktov".

Produkty vložíte cez blok Zobraziť obsah z bez nutnosti duplicitného vkladania produktov. TOP 10 produktov nemusí presne zodpovedať najpredávanejším produktom, ale tomu, čo chcete predávať.

Vzory titulných stránok:
www.pontus.byznysweb.cz
www.sportovyobchod.sk
www.rubisk.sk

www.stribro4u.cz

Dalšie tipy pre správne vkladanie produktov a ich kategórií nájdete tu:

http://reklama.biznisweb.sk/rady/#10
http://reklama.biznisweb.sk/rady/#11

10. K produktom píšte kľúčové slová

Ak predávate športové potreby a máte názov produktu "Victor ST 1680" tak k nemu napíšte aj "badmintovoná raketa" a názov bude zniet "Victor ST 1680 - badmintovoná raketa". Do popisku produktu tiež vložte pojem "badmintovová raketa". Vďaka tomu budete mať na stránke kľúčové slová a lepšie Vás nájde Google! Nehovoriac o tom že návštevníkom zväčša pojem ""Victor ST 1680" nič nehovorí a aspoň vedia o čo ide.

11. Nad zoznam produktov vložte názov sekcie

Do nadpisu uveďte klúčové slová s názvom produktov, zoberte si príklad z týchto stránok:

http://eshop.cykloart.cz/
http://www.mmsport.sk/produkty-obuv/adidas/

http://www.autobiznis.sk/disky/15/

http://www.mandura4u.cz/produkty/mandura-trim-uprava-vahy/


Týmto spôsobom získate ďalšie kľúčové slová a nadpisy H2, ktoré pomôžu lepšie indexovať Váš web v Google.
Pokiaľ na stránkách predávate badmintonové rakety, nadpis môže byť "Badmintové rakety Yonex, Victor, Prokennex, Carlton a Rucanor."

Ďaľší tip:
- Nad prehľad produktov môžete vložiť aj obrázky/logá výrobcov.
- V textovom editore a vo vlastnostiach obrázkov vyplňte alternatívny text k obrázkom a máte ďaľšie kľúčové slová. Ak je to zoznam badmintononých rakiet, nadpis môže byť "Badmintové rakety Yonex, Victor, Prokennex, Carlton a Rucanor."

12. Využívajte boky stránok

Aby Váš web pôsobil ako prepojený celok doporučujeme využívať aj bočné stĺpce webu. Postranné stĺpce nie sú iba dizajnový doplnok, ich prostredníctvom je možné upozorniť na:
- akcie
- výpredaje
- zľavy
- nové sekcie webu
- novinky z oblastí, v ktorých podnikáte a pod.

Inšpirujte sa:
www.bardejovske-kupele.sk
www.teakandgarden.sk

Návod na vkládanie obsahu do bokov stránok nájdete tu.

TIP: Uvádzajte v bočných stĺpcoch kľúčové slová charakterizujúce Vaše podnikanie. Zlepší sa tak pozícia Vášho webu vo vyhľadávačoch ako je Google.

13. Urobte svoj internetový obchod, či web stránku, dôveryhodnejšou!

Čo urobiť, aby môj internetový obchod pôsobil dôveryhodnejšie?

  • Do sekcie Kontakt napíšte číslo telefónu! Uveďte aj mail, adresu, meno a priezvisko na kontaktnú osobu. Najväčšia chyba je neuvedené telefónne číslo v sekcii Kontakt. Keď chce klient rýchlo opraviť strechu, nebude Vám písať mail a čakať, kým mu príde odpoveď na mail. Klient chce zatelefonovať
  • Uverejnite fotky! Vyfoťte svoju predajňu, budovu, kde sídlite, priestory kancelárií, kde sídlite. Máte sklad? Šup s fotkou skladu na web! Ak nemáte kanceláriu, uverejnite fotku Vašej osoby. Klienti tak uvidia, že máte kanceláriu, pôsobí to veľmi dôveryhodne.
  • Do sekcie Kontakt dopíšte Fakturačné údaje.
  • Uverejnite Mapu. Ideálne je umiestniť Google Mapy.
  • Uverejnite kontakty a fotky rovno na titulnú stránku, hlavné kontakty uverejnite na každej web stránke. Kontakty môžete dať do bočných stĺpcov webu.

Kto to má správne?
- autobiznis.sk
- sportovyobchod.sk
- biznisweb.sk :-)
 

14. Vyvarujte sa prázdnym podstránkam

Prázdne podstránky veľmi zle pôsobia na klientov a nepomáhajú Googlu. Ak tvoríte nové stránky ktoré nemajú hotový obsah, priraďte im stav viditeľnosti "Skryté, ale fungujúca URL". Po dokončení stránky zmeňte stav viditeľnosti naspäť na "Viditeľné".

Návod nájdete tu:
http://www.biznisweb.sk/pomoc/?23-ako-vkladat-a-spravovat-polozky-v-menu

TIP: Pokiaľ máte zoznam produktov, ktorý sa delí do ďaľších podsekcií, vyriešiť to môžete aj takto:
http://www.sportovyobchod.sk/uvod/badminton-bedminton/
 

15. Tvorte obsah!

Ak máte v ponuke viacej služieb alebo kategórií tovaru, tak vytvorte pre každú skupinu novú podstránku. Web bude prehľadnejší a zároveň každú podstránku môžete zoptimalizovať na inšie kľúčové slová.

ukážka menu

Správne to robí náš klient Matrace-vegas.sk. Svojim návštevníkom ponúka veľa zaujímavého obsahu. Tento obsah nielen pomáha k rozhodovaniu návštevníkov či si u nich práve niečo kúpi, ale je obrovským zdrojom kľúčových pojmov pre Google a vďaka tomu má tento klient výborné pozície v Google!

a) Rady ako si vybrať správny matrac
www.matrace-vegas.sk/kvalitou-k-zdraviu/ako-si-vybrat-spravny-matrac/
b) Časté otázky -
http://www.matrace-vegas.sk/kvalitou-k-zdraviu/otazky/
c) Ceľkový prehľad svojich produktov
www.matrace-vegas.sk/titulka/prehlad/
d) Samostatná stránka so zoznamom akciových produktov
www.matrace-vegas.sk/akcie/
e) Tovar dostupný do 24 hodín
www.matrace-vegas.sk/akcie/modely-do-24-hodin/
f) Informácie o výstavách
www.matrace-vegas.sk/titulka/vystavy/
g) Podrobná sekcie O nás
www.matrace-vegas.sk/o-nas/
h) Kniha návštev kde predajca aktívne radí a diskutuje s návštevníkmi
www.matrace-vegas.sk/kniha-navstev/
i) Predajne s kolekciu vzoriek matracov značky Vegas
www.matrace-vegas.sk/predajne/
... a množstvo iného, môžete si urobiť "Akciu mesiaca", inšpirujte sa na www.matrace-vegas.sk
 

 16. Raďte, porovnajte, odporučte!

Cena produktu je dôležitá, avšak je to vždy najmenej DRUHÝ proces, ktorý u potencionálneho zákazníka prebieha. Tým prvým je doveryhodnosť a informácie o ponúkaných produktoch.

Ak prídem na eshop s televízormi, chcel by som vedieť - je lepšie LCD alebo Plazma? Ako optimálne veľký by mal byť televízor? Aké má mať rozlíšenie? Pôjde mi do daného televízora zapojiť prehrávač? Aké su klady a zápory LCD a aké sú výhody a nevýhody Plazmy? Čo mi odporúča daný eshop?

Keď chcem kúpiť tenisky, chcem vedieť akú majú veľkosť? Akú majú farbu?

- ak mi na toto všetko dokáže eshop odpovedať, tak je reálna šanca, že práve tu nakúpim.

1) informujte o kladoch a záporoch
2) porovnajte produkty
3) odporučte
4) poraďte

Chcem informácie, porovnanie, doporučenie a radu, až potom začnem uvažovať o cene.

Eshop v tomto prípade pôsobí dôveryhodne a poskytol mi všetko, čo som požadoval. Vzbudil vo mne dôveru a kúpim si u neho požadovaný produkt, aj keby bola cena mierne vyššia ako u konkurencie.
 

17. Venujte svoj čas efektívne!

Prioritne sa venujte získavaniu návštevníkov! Stačí ak Váš obchod je prehľadný a jednoduchý. Robte radšej podstatné veci o ktorých tu píšeme.

S ktorými požiadavkami na web stránku najčastejšie podnikatelia strácajú čas?

  • posunutie loga o 1 pixel hore/dole
  • zmena fontu písma na o 1 bod menší
  • ročné spúštanie webu do ostrej prevádzky, lebo stále to "nie je ono"
  • kontrolovanie validity web stránok
  • či má web tmavoružový, alebo bledohnedý podklad
  • registrovanie v SEO lištách
  • či máte okolo obrázku tenší, alebo hrubší rámik
  • upriamenie pozornosti podnikateľa na 1-2 úplne bezvýznamné malicherné chybičky, ktorými podmieňuje spustenie internetového obchodu, hoci web a e-shop ako celok funguje, objednávkový proces je bezchybný
  • zvýrazňovanie textov do červenej, ružovej... text je potom menej čitateľný a pôsobí ako "guláš"
  • registrovanie webu v tisíckach katalógov - tiež kontraproduktívne, kto sľubuje tisícky katalógov, je podvodník. reálne má význam registrácia do 30 katalógov

zdroj: blog Ing. Jany Gombošovej
 

18. V čom je tajomstvo Floxu?

BiznisWeb podporuje kľúčové pravidlá optimalizácie pre vyhľadávače. Následne vyhľadávače doslova zhltnú obsah Vašich web stránok a vďaka tomu sa môžu umiestniť na prvých pozíciách vo výsledkoch vyhľadávania.

Flox podporuje 3 (najmä pre Google) veľmi dôležité súčasti SEO:

1. Internetové adresy v jednoduchej forme. ako napríklad:
www.nieco.sk/kontakt
www.nieco.sk/produkty-a-sluzby
www.nieco.sk/clanok/o-tvorbe-pouzitelnych-web-stranok

  • URL adresa neobsahuje nezmyselné znaky, ale len konkrétne kľúčové slová. To je výhoda pre Google - pokiaľ konkurent nemá takú prehľadnú a jasnú adresu ako Vy, môžete sa umiestniť na lepších miestach.

2. Každej stránke môžete zadať nadpis, url identifikátor, popis a kľúčové slová. Pre vyhľadávače (napr. Google, Yahoo, Zoznam, Centrum, Atlas, ...), sú to podstatné údaje.

  • Znovu platí, že pokiaľ konkurent nemá možnosť zadávať kľúčové slová, resp. ich nemá vyplnené, máte opäť navrch Vy.

3. Moderný kód. Zdrojový kód stránky je automaticky napísaný tak, aby byl optimalizovaný pre vyhľadávače. Informácie z Vášho webu budú zaindexované internetovými vyhľadávačmi.

  • Náš redakčný systém FLOX generuje jednoduchý a krátky XHTML kód, ktorý jednoducho číta GOOGLE. Konkurencia so starým typom dlhého kódu má opäť nevýhodu.

Vašim cieľom je získať návštevníkov, ktorí kúpia Vaše produkty, či služby. odkiaľ návštevníci prídu? Najmä z vyhľadávača Google. Preto musíte robiť všetko pre Google a to je najmä jasne si premyslieť kľúčové slová, ktoré budú klienti hľadať cez Google. Ak chcete byť v Google vyhľadateľní na nejaké kľúčové pojmy, musíte ich mať napísané na svojej stránke.

Ako editovať URL identifikátor?

V administrácii web stránok (Flox) kliknite na STRÁNKY, potom na konkrétnu SEKCIU WEBU (názov stránky) ktorú chcete editovať, kliknite na VLASTNOSTI STRÁNKY a následne vidíte riadok URL IDENTIFIKÁTOR.

POZOR! Do riadku URL identifikátor vkladajte texty bez diakritiky. Namiesto medzery použite pomlčku, napríklad "pneumatiky-disky-pneu". 


19. Registrujte firmu v Google Mapách!

Zaregistrovať sa môžete tu.

Pri registrácii môžete uviesť telefónne číslo. Google automat na toto číslo hneď zavolá a automat nadiktuje registračný kód, ktorý používate ďaľej v registrácii. Registračný kód môžete získať aj pomalšími spôsobmi - prostredníctvom sms a korešpondečného lístka.

Prečo sa registrovať v Google Mapách?

1. Google umiestňuje výsledky Google Máp do bežného vyhľadávania! Ak niekto bude hľadať "právnik bratislava" tak Google zobrazí ako prvý odkaz na Google Mapy, kde môžete byť prvý, alebo medzi prvými, znázornení vy!
2. Je to dôležitý spätný odkaz. Dôležitosť odkazu je podobná ako odkaz z Facebooku.

Tip: Pri registrácii zvoľte kvalitný popisok s kľúčovými slovami, viď predchádzajúce rady. Ak chcete byť dobre vyhľadatelný na pojem "krby", uveďte ho do popisku v Google Mapách!

Príklad: Naša služba ByznysWeb.cz je prvá po vyhľadaní pojmu "tvorba obchodů trenčín":


20. Vytvorte si podpornú stránku/skupinu na Facebooku

Získate výborný spätný odkaz pre Google. Tento spätný odkaz má obrovskú váhu, zväčša sa rýchlo zaradí medzi top 3 spätné odkazy.

Na stránke vo Facebooku môžete uverejniť fotogalérie, písať novinky, informovať o nových produktoch, akciách. Do Vašej stránky pozvite kamarátov, stanú sa fanúšikmi Vašej stránky. Novinky a fotogalérie sa zobrazia v hlavnej stránke (Novinky) Vašich fanúšikov.

Naši klienti na Facebooku:

AutoBiznis.sk, MostPools.sk

Ako spropagovať svoju Facebook podpornú stránku?

  • umiestniť na Váš web ikonku facebooku s textom "staňte sa fanúšikom!" s hyperlinkou na Vašu podpornú stránku, ikonku je najlepšie umiestniť na všetky podstránky
  • voľne prístupné ikonky: link1,  link2, link3, link4, prípadne do Google zadajte "free social media icons"
  • vyzvite kamarátov cez podpornú stránku, aby Vás odporučili ďalej svojim kamarátov
  • je možné si zaplatiť reklamu, aby sa návštevníci Facebooku stali Vašimi fanúšikmi
  • facebook Vašu podpornú stránku tiež sám trochu inzeruje. 2 kamaráti sú Vaši fanúšikovia, tretiemu kamarátovi facebook odporuči stať sa Vašim fanúšikom
  • zaplatiť si reklamu na Facebooku

 
Ako sa na Facebooku zaregistrovať?
Na www.facebook.com kliknite na text "Vytvoriť stránku pre celebritu, skupinu alebo spoločnosť.", tento text sa nachádza pod tlačítkom "Zaregistrovať sa":
facebook page, facebook stránka

Následne kliknite na "Spoločnosť, organizácie alebo inštitúcie":

facebook stránka, stránka na facebooku

facebook stránka

Vyberte kategóriu "Spoločnosť" a zadajte názov firmy, potvrďte súhlas s pravidlami používania Facebook stránok a kliknite na "Začíname":

facebook page, stránky na facebooku

Pokiaľ ešte nemáte na Facebooku vytvorený účet, zakliknite "Nemám na Facebooku účet" a vyplňte potrebné údaje

facebook page, stránka na facebooku

Ak už na Facebooku máte vytvorený účet, prihláste sa pod ním:

facebook stránky, stránky na facebooku

Začnite s plnením obsahu Facebook stránky:

facebook stránka, facebook stránky

Nezabudnite na grafickú podobu Facebook stránky - Ako na Timeline profil sa dočítate tu.

21.Registrujte sa do porovnávačov produktov

Podporujeme porovnávače produktov MojeObchody.sk, Tovar.sk, NajNakup.sk, PriceMania.sk a iné.

Prečo sa registrovať v porovnávačoch produktov?

  1. Aby sa zvýšil klientom BiznisWebu počet návštevníkov a predaj cez ich obchody a web stránky.
  2. Zlepšenie pozície vo vyhľadávačoch ako Google. Porovnávače produktov ako MojeObchody.sk sú priestor pre budovanie kvalitných spätných odkazov na ich produkty aj samotnú web stránku.

POZOR! Pre internetové obchody s väčším množstvom produktov má registrácia do všetkých porovnávačov produktov strategický význam - niektorí klienti dosahujú až 40% podiel návštevníkov čo nakupujú práve z porovnávačov produktov.

Tu nájdete adresy XML feedov pre jednotlivé porovnávače produktov.

Tu nájdete viac info k porovnávaču produktov MojeObchody.sk.

 

22.Vytvárajte pomocné obsahové www stránky

Čo je podstata pomocného webu?
Ide o druhý web, úplne oddelený od hlavného webu. Vytvoriť pomocný web môžete tu.

Kedy je vhodné vytvoriť pomocný web?

  • Keď chcete byť na prvých miestach v Google.
  • Ak máte veľa predajov cez internet - cez web či eshop.
  • Podnikáte v pre Google vo veľmi konkurenčnom obore ako sú predaj pneumatík, textilu, parfémov, existuje veľa konkurenčných web stránok.

Čo by malo byť na pomocnom webe?

  • Na pomocnom webe umiestnite odkazy na hlavný web. Vytvoríte tak množstvo kvalitných spätných odkazov.
  • Obsahový web by mal mať dobrý názov domény.
  • Texty na pomocnom webe by mali byť aspoň mierne odlišné od textov na hlavnom webe. Pomocný web by mal mať aj unikátny obsah, napr.zoznam TOP produktov, či TOP služieb.

Ak konkurent pomocný web nemá, bude mať konkurent viac práce dostať sa pred Vás vo výsledkoch vyhľadávania.

Kto túto službu využil?
MOSTpoools, s.r.o.
hlavný web: www.mostpools.sk
pomocný web: www.virivky-whirlpooly.sk
po 4 týždňoch od spustenia 3tia pozícia na pojem "vírivky"

M.Kocianová - Gabonga.sk
hlavný web: www.gabonga.sk
pomocný web: www.navliecky-obliecky.sk
pomocný web: www.plachty-prestieradla.sk
pomocný web: www.detske-obliecky.sk


 
Vytvoriť pomocný web môžete tu.

 

23. Vloženie štatistík Google Analytics a Google E-Commerce

  • Čo je to Google Analytics?

Analytics sú najlepšie štatistiky návštevnosti na svete poskytované zadarmo. Analytics poskytuje mimoriadne prehľadné štatistiky.

  • Koľko stoja štatistiky Google Analytics?

Nič, je to ZADARMO. Preto neváhajte a nasaďte Analytics do Vášho webu okamžite!

  • Pomocou štatistík Google Analytics môžete zistiť:

- koľko návštevníkov k Vám prišlo z platenej a neplatenej reklamy
- ktorí reklama je pre Vás najefektívnejšia
- počet navštevníkov a zobrazených stránok
- ako často sa vaši návštevníci na váš web vracajú
- ako sa vo webe/eshope dosahuje nejaký cieľ (objednávka, registrácia, dopyt a pod.). S Google Analytics môžete detailne sledovať postup dosiahnutiajjednotlivých cieľov webu.

  • Vloženie štatistík Google Analytics

Zaregistrujte sa na www.google.com/analytics/ . Systém vygeneruje kód, tento kód si skopírujte (Ctrl+C). Tento kód vložte do administrácie web stránok (Flox) do sekcie NASTAVENIA - HLAVNÉ NASTAVENIA - Zápätie stránok.

  •  BiznisWeb podporuje E-Commerce Reports štatistík Google Analytics

* Odkiaľ presne prišli návštevníci a za akú sumu nakúpili?
* Aký zdroj návštevnosti je pre Vás najvýnosnejší?
* Ktoré kľúčové pojmy sú pre Vás najefektívnejšie?
* Oplatí sa Vám investovať do platenej reklamy?
* Pomôžu Vám Ecommerce Reports!

Pojem e-commerce sa vzťahuje na transkacie tovaru alebo služieb na internete.

E-commerce transakcie sú súhrn správ v službe Google Analytics a sú obzvlášť užitočné pre celkové štatistiky, preskúmanie a štúdium predajného cyklu.
Za pomoci celkového výnosu, miery konverzie a priemernej hodnoty objednávok v čase, spolu s prepočítavacímy koeficientami nám e-commerce vie ukázať celkový výnos z elektronického obchodovania.

E-commerce meria tri základné druhy konverzií:

  • Prehľad výkonov - kto a čo urobil na Vašom webe, či objednal alebo len vyplnil formulár.
  • Prehľad produktov - či bol, alebo aký produkt bol objednaný, v akom množstve a za akú cenu.
  • Správa transakcií: tieto správy Vás informujú o transakciach, výnosoch, priemerných cenách a nakúpeného priemerného množstva pre každý výrobok. Po kliknutí na produkt sa zobrazia podrobné informácie - kto ho kúpil, za akú cenu, v akom čase a aké kúpil množstvo.

K ďalšim funkciam patrí:

  • počet návštev, aký čas potreboval klient na nákup tovaru, koľko času uplynulo od posledného nákupu atď.
  • E-commerce je vhodný na sledovanie drvivej väčšiny návštevníkov na Vašich stránkach. Upozorňujeme ale, že táto služba nie je schopná sledovať 100% všetkých návštevníkov, preto by finančné a štatistické informácie mali byť použité iba na monitorovanie a analýzu trendov.

Ako aktivovať E-Commerce reports?
Prosím kontaktujte nás a my Vám E-Commerce reports zaktivujeme.

K tomu, aby nadstavba štatistík Google Analytics E-Commerce korektne merala, je v rámci inovácie potrebné vložiť Váš Google Analytics ID v tvare UA-XXXXX-X do Vlastností ľubovoľného bloku Produkty:


24. Vymieňajte partnerské odkazy

Určite ste zaevidovali, že Google veľmi razantne bojuje s tzv. linkovými farmami. Webmi, na ktorých je niekoľko tisíc odkazov na web stránky z rôznych oblastí podnikania. Registrácia na takéto weby nebola v rámci SEO nikdy kvalitná, no v rámci nákupu spätných odkazov sa realizovala.

Google tieto nekalé praktiky zdecimoval v rámci updatov Panda a Penguin (viac informácií o Google updatoch). 

 

partnerská výmena odkazov Odkaz na Vašu web stránku musí obsahovať dôležité kľúčové slová, napr.: "BiznisWeb.sk - tvorba www stránok". Ak v rámci výmeny odkazov ponúkate banner, je dôležité, aby bol vyplnený alternatívny popis pre vyhľadávače.

2 - 3 takto získané spätné odkazy a Google posunie Váš web vo výsledkoch vyhľadávania vyššie.

 

umiestnenie spätných odkazov Umiestnenie spätných odkazov

Spätné odkazy by mali smerovať na stránky s vysokou návštevnosťou, teda na stránky s vysokým PageRank-om.

Ak bude odkaz na Váš web umiestnený len na pochybnom diskusnom fóre s nízkou návštevnosťou, pre SEO nemá žiadny význam.

 

Najlepšie miesto pre zverejnenie spätných odkazov je:

  • priamo v texte článkov alebo pod článkom (oslovte bloggerov, aby o Vašich produktoch napísali PR článok - viac tipov na blogu o podnikaní na internete)
  • na titulnej stránke webu (teda už neplatí, že v samostatnej sekcii)
  • na podstránkach, kt. sú tématický príbuzné

Spätné odkazy nezverejňujte v:

  • SEO lištách alebo odkazových lištách v hlavičke www stránky
  • v zápätí stránok
  • na samostatných podstránkach s názvom "Partnerské odkazy" alebo "Výmena odkazov"
  • v rámci tzv. side-wide odkazov (napr. v bočnom stĺpci na každej stránke)
  • systémoch na budovanie backlinkov (linkové farmy)

ideálny spätný odkaz Ako má vyzerať ideálny spätný odkaz?

  • smeruje z dôveryhodného zdroja a z tématicky podobnej podstránky
  • je umiestnený v rámci textu na webe
  • smeruje na konkrétnu podstránku na Vašom webe
  • linkovaný text korešponduje s obsahom cieľovej stránky
  • je viditeľný a obsahuje správnu URL adresu (amatérska chyba 404 nie je na mieste)
  • cez odkaz prichádzajú relevantní zákazníci
  • www stránka, na ktorej je odkaz umiestnený, je indexovaná Googlom
  • na www stránke, kde je odkaz umiestnený, nie je množstvo ďalších odkazov
  • odkaz je trvalý a dlhodobý, získaný za primeranú cenu alebo protislužbu

 


25. Vkladajte do webu nadpisy H1, H2, H3

Z pohľadu SEO má nadpis veľký význam. Za najdôležitejšie sa pokladajú nadpisy H1 a H2. Nadpis H3 sa využiť dá, avšak nemá až takú veľkú váhu.

Najpreferovanejší a google robotom najľahšie čitateľný je nadpis je H1. Nadpis H1 by mal byť použitý na všetkých podstránkach. Doporučujeme zadávať h1 nadpis pre každú podstránku zvlášť.

Najpoužívanejším je nadpis H2. Nadpis H2 odporúčame využiť ako na titulke, tak na každej podstránke. Nadpis H2 dosiahnete aj vložením bloku nadpis vo Vašej administrácii alebo vložením bloku textový editor - nadpis. Odporúčame použiť aspon 3-5 nadpisov H2 na každej podstránke.

Tip 1: Ak nadpis neobsahuje kľúčové slovo, je nadpis zbytočný.
Tip 2: Nadpisy by mali následovať postupne za sebou. H1, H2 H3. Neodporúčame využiť nadpis H2 a pod neho vložiť nadpis H1.

Ako vložíte nadpisy na svoj web?

  1. vo Vlastnostiach stránky zadáte individuálne pre každú podstránku nadpis h1, príp. zadáte 1 centrálny nadpis h1 cez Nastavenia - Hlavné nastavenia - Názov stránok.
  2. Vložiť na stránku blok Nadpis, je to nadpis h2.
  3. Vložiť na stránku blok Textový editor a v ňom vyplniť riadok Nadpis, je to nadpis h2.
  4. Cez Textový editor. Vložte Textový editor a v ňom kliknite úplne vpravo na ikonku Zdrojový kód. H nadpisy pridávajte cez Zdrojový kód v takomto tvare:

<h1>najväčší nadpis</h1>
<h2>menší nadpis</h2>
<h3>najmenší nadpis</h3>

Nadpis h1 je aj názov webu (NASTAVENIA - HLAVNÉ NASTAVENIA - Názov stránok) - je možné zobrazovať 1 centrálny h1 nadpis pre všetky stránky, príp. zvoliť individuálny h1 nadpis pre každú stránku zvlášť.

Nadpis h2 je slogan stránok (NASTAVENIA - HLAVNÉ NASTAVENIA - Slogan stránok), zvoľte ich s ohľadom na charakter webu a kľúčové slová. Nadpisy h1 a h2 vníma Google ako veľmi významné texty, vložte preto do nich najmä dôležité kľúčové slová!

 

26. Investujte efektívne a neplytvajte peniazmi a časom

Ako predísť plytvaniu Vašich peňazí a času?

  1. Obrovské výdavky za PPC reklamu nahradí:
    - zasielanie denných štatistík priamo na Váš email
    - aktivovanie štatistík Google Analytics
  2. Nie je potrebné objednávať drahú SEO optimalizáciu - základné SEO princípy dokážete zrealizovať aj sami podľa rád na www.reklama.biznisweb.sk/rady/
  3. Registrácia do katalógových vyhľadávačov je u väčšiny katalógov bezplatná. Registrovať web do spoplatnených vyhľadávačov nemá cenu, je dostatok bezplatných katalógov, do ktorých sa dokážete zaregistrovať sami. Prehľad vyhľadávačov nájdete tu - www.biznisweb.sk/pomoc/zoznam-slovenske-katalogove-vyhladavace/
  4. Namiesto míňania obrovských súm za tvorbu bannerov a fleshu investujte radšej do PPC reklamnej kampane, ktorá je oveľa účinnejšia. Ponuka PPC reklamných kampaní - www.reklama.biznisweb.sk/ppc-pay-per-click
  5. Nestrácajte čas vývojom drahej (niekoľko sto EUR) a neefektívnej SEO lišty.
  6. Preferujte lacnejšiu a výkonnejšiu PPC reklamnú kampaň, ktorá je dobre merateľná, pred drahou reklamou v iných médiách (radio, print).
  7. Namiesto registrácie v platených katalógových vyhľadávačoch skúste partnerskú výmenu odkazov s 3 poprednými webmi na Google - výmena odkazov nič nestojí a získate veľmi kvalitné spätné odkazy.
  8. Funkcie, ktoré nevyužívate - flashové aplikácie, unikátny design nákupného košíka
    a prehľadu produktov a pod., nie je potrebné doprogramovať a vkladať na Váš web iba preto, že to má konkurencia.
  9. Neodkladajte ostré spustenie webu kvôli malichernostiam - dôležitejšie ako farebnosť webu
    a font písma je realizácia základnej SEO optimalizácie. Držte se zásady - v jednoduchosti je krása.


27. PR článok ako zdroj spätných odkazov

Čo je to PR článok?
PR články informujú o akciách, novinkách, nových produktoch a službách, úspechoch vo firme. Vo svete marketingu predstavuje skratka PR vzťah s verejnosťou (public relations = PR).

Ako má vyzerať PR článok pre Váš web?
Dôležitá hodnota PR článku je informácia, preto je vhodné spojiť PR článok s novým tovarom či službou, alebo zaujímavosťou z oboru.
Do článku nezabudnite pridať odkazy so správnymi anchor textami (viditeľnej časti hypertextového odkazu).

Článok sa skladá z 3 častí:

  • úvod (perex) - funguje ako upútavka, ktorá nás motivuje k prečítaniu obsahu. Úvod by mal obsahovať 1-2 vety s kľúčovým slovom odkazujúcim na Váš web
  • samotný obsah - pokiaľ se budete snažiť zodpovedať tzv. obrátenú pyramídu otázok - KDO?, ČO?, KEDY?, KDE?, AKO?, PREČO? výsledkom je logický a zmysluplný efektívny text
  • záver - tzv. pomyselná bodka

Príklady PR článkov pre inšpiráciu:

http://servis.inet.sk/
http://www.zive.sk/bizniswebsk-revolucia-v-tvorbe-webovych-stranok-a-internetovych-obchodov/sc-3-a-272529/default.aspx

http://www.zive.sk/zvyste-navstevnost-webu-ci-internetoveho-obchodu/sc-3-a-284603/default.aspx

http://www.zive.sk/vytvorte-si-www-stranky-ci-obchod-za-5-minut/sc-3-a-277962/default.aspx


Koľko odkazov by mal PR článok obsahovať?
Odborníci doporučujú minimálne 1 a maximálne 4 odkazy, pričom každý odkaz by mal smerovať na inú podstránku.

Príklad: predávate matrace, preto kľúčové slovo matrace použite v úvode. V obsahu odkazujte na podstránky - latexové matrace, zdravotné matrace, detské matrace.

Kam môžete PR články zverejniť?
Väčšinou je inzerovanie PR článkov zadarmo, ale existujú aj platené portály.

Slovenské portály:
www.eclanky.sk
pr-clanky.sk
aktualitycislo1.sk
www.seoclanky.sk
www.clankuj.info
reklamneclanky.sk
blog.topshopping.sk
www.stojizazmienku.sk
prclanky.org
pr-web.sk
itexty.sk
www.eshopmonitor.sk
infoline.sk
www.news.sk
linkbuilder.sk/wp-login.php
 

Nejvyužívanejšie české katalógy PR článkov:

www.web-recenze.cz
ezapisnik.cz
start.xarea.cz
www.tipblog.cz
www.prclanek.cz
promo-clanky.cz
pr-clanky.cz
www.nadpis.cz
cotezajima.cz
www.pr-clanky.eu
www.pr-clanky.eu
www.vybrat-eshop.cz/clanky
www.zaujme.cz
www.seoclanky.cz
www.volneclanky.cz
www.stojizazminku.cz
www.przapisnik.cz
www.pr-web.cz
www.prtipy.info

Anglické portály:
prweb.com
helloarticle.com
articleblast.com


28. Ako zistiť na akých pozíciach ste v Google?

Chcete vidieť na aké pojmy a na akých pozíciach sa zobrazujete v Google a iné užitočné informácie? Ušetrite čas a zaregistrujte sa v Google Webmaster Tools (GWT)! Ako sa registrovať v GWT?

Google Webmaster Tools (GWT) je možné zriadiť, pokiaľ už máte vytvorené Google konto
a využívate napr. Gmail, Adwords, Adsense, Analytics alebo iný nástroj od Googlu.

1. prihláste sa do svojho Google účtu, príp. si vytvorte nový účet na 
    https://www.google.com/accounts/newaccount

2. po prihlásení vyberte Webmaster Tools

3. pridajte názov stránky

4. v sekcii Overenie vlastníctva kliknite na Alternatívne metódy a skopírujte si overovaciu značku metadát, kt. nám preposšlite na info @ biznisweb.sk – aplikujeme kód do
    hlavičky – následne bude treba stránky verifikovat (kliknutím na tlačítko Overiť v GWT).
    Tak Google pozná, že ste vlastníkom stránok.

4 najdôležitejšie dôvody, prečo využívat GWT:

  1. vygenerovanie sitemapy – na riadiacom paneli GWT kliknite na Súbory sitemap – Odoslať súbor sitemap a znovu Odoslať súbor sitemap. Za URL adresu domény je potrebné dopísať len engine/sitemap
  2. možnosť verifikácie webu po odstránení vírusu z Vašich stránok
  3. štatistiky najvyhľadávanejších kľúčových slov v sekcii Vaše stránky na webe – Najvýznamnejšie vyhľadávacie pojmy
  4. meranie pozície webu vo výsledkoch vyhľadávania na konkrétne slovo (nie je potrebné manuálne hľadať na google umiestnenie Vašej stránky na dané kľúčové slovo)


29. Ako je možné pomocou RSS získať spätné odkazy

RSS, teda kanál RSS, zdroj RSS alebo RSS feed (Rich Site Summary alebo Really Simple Syndication) umožňuje návštevníkom odoberať novinky z Vašich webových stránok.

Pre aké web stránky je možné RSS kanál použiť?

  • v podstate u všetkých 3 verzií redakčného systému FLOX – u balíčkov STANDARD aj MAXIMUM sa RSS generuje z obsahu bloku Články, k verzii ŠTART je možné blok Články doobjednať ako doplnkovú službu
  • všade, kde sa využívajú blogy/články, aktuality, akcie
  • výpredaje, zľavy, mení sa tovar

Pri tvorbe RSS dbajte na:

  1. použitie aspoň 1 kľúčového slova, alebo frázu v názve článku
  2. aj Vy môžete pôsobiť ako „rázcestník“, keď budete na stránkach zverejňovať odkazy na RSS zdroje z iných webov
  3. používajte v zdroji celú URL adresu, napr. http://www.nazevdomeny.sk/objects/news/rss.php
  4. preverte si, že vložené hypertextové odkazy naozaj smerujú na Váš web
  5. publikujte svoje RSS v rôznych agregátoroch, napr.:

sbernice.net/pridat-zdroj – je potrebné schválenie
clanky.jyxo.cz/pridat-zdroj.php - je potrebné schválenie
trafika.cz/addsrc.php - je potrebné schválenie
ifarma.cz/pridat-zdroj - je potrebné schválenie
aktualnizpravy.cz - je potrebné schválenie do 7 dní
krab.cz - je potrebná registrácia
rss.timqui.net
pravednes.cz/my/addserver.jsp - je potrebné schválenie, spravodajský typ blogu a minimálne 2 články týždenne
feedcat.net/cs - je potrebná registrácia a vloženie ikonky na web
kratce.cz – vyžaduje validitu, RSS pridává správca manuálne
plazoo.com/cz/addrss.asp – kontrola
rssad.cz - je potrebná registrácia a následne schválenie
rss.2705.net – je nutná registrácia, zdroj podlieha schváleniu
weblogy.cz a weblogy.sk – podlieha schváleniu
Prostredníctvom RSS môžete získať spätné odkazy vďaka tomu, že používatelia, ktorí odoberajú aktuality, novinky z Vašeho webu zverejnia na svoj web a rovnako aj odkaz na Vaše RSS (teda aj na Váš web).

Návod na prácu s RSS nájdete tu - http://www.biznisweb.sk/pomoc/?48-blok-clanky-a-novinky


30. Používajte systémy na hromadné zľavy - hromadné nákupy so zľavou

Máte hotel a máte obdobia kedy máte málo naplnené kapacity? Stačí dať ponuku do zľavového systému a klienti sa Vám len pohrnú. Podmienkou zľavových systémov je zväčša poskytnutie zľavy aspoň 40%. Na druhú stranu ale môžete za pár dní predať napr.100 pobytov a zaplniť kapacitu hotela. 

Zaujímavé zľavové systémy:
www.zlavomat.sk
www.setriza3.sk
www.zlavodom.sk
www.zlavy.sme.sk


31. Generujte nadpis H1 pre každú podstránku zvlášť

Každá podstránka by mala mať svoj unikátny nadpis H1 - generujte preto nadpis H1 pre každú podstránku zvlášť.

Z pohľadu SEO sa nadpisu H1 prikladá najvyššia možná priorita, preto je na Vašom webe velmi užitočný.

POZOR: Nadpis musí obsahovať kľúčové slovo! - v opačnom prípade je nadpis akejkoľvek veľkosti zbytočný.

Všetky stránky majú nastavené automatické generovanie centrálneho nadpisu H1 pre každú podstránku totožne. TOTO JE TREBA ZMENIŤ!

Ako generovať nadpis H1 pre každú podstránku zvlášť?:

Pokiaľ si neprajete zobrazovať centálny h1 nadpis (zadať ho môžete v sekcii Nastavenia - Hlavné nastavenia - Názov stránok) pre Váš web, je potrebné v sekcii Nastavenia - Hlavné nastavenia zakliknúť políčko Negenerovať h1 nadpis do šablóny:

nadpis h1

Následne je potrebné h1 nadpisy vyplniť pre každú stránku zvlášť v sekcii Vlastnosti stránky:

h1 nadpis ve Vlastnostech stránky

Viac informácií o vkladaní nadpisov ďalšej úrovne nájdete tu - http://www.biznisweb.sk/pomoc/?121-uprava-velkosti-a-farieb-pisma


32. Vložte Formulár na každú podstránku

Ľudia milujú kontaktné formuláre, ak vidia formulár pri obsahu čo ich zaujme, radi formulár vypíšu a odošlú. Preto vkladajte formulár najlepšie do každej stránky. Alebo vložte odkaz na formulár do každého bočného stĺpca web stránky, viď rada 12.

Ak máte eshop, formulár vložte aspoň na podstránky, kde sa nenachádza nákupný košík. 

TIP ZA VŠETKY DROBNÉ - Formulár nemusíte vytvárať odznova niekoľko krát. Formulár stačí vytvoriť len raz v sekcii Kontakt. Na ďaľšie podstránky rýchlo vložíte Formulár cez blok Zobraziť obsah z - viac tu.


33. Využite spätné odkazy konkurencie vo Váš prospech!

Vaša konkurencia môže poslúžiť aj ako inšpiratívny zdroj spätných odkazov. Web stránky konkurencie môžu byť registrované na portáloch, vyhľadávačoch a serveroch, na ktoré ste Vy možno pozabudli. 

Spätné odkazy sú v rámci SEO veľmi dôležité. Ako podľa konkurencie zistiť, na aké portály máte zaregistrovať Vašu web stránku?

a) používajte bezplatný nástroj Yahoo Site Explorer, vyhľadajte si Vašu www stránku, Yahoo Vám vypíše zoznam spätných odkazov:
http://siteexplorer.search.yahoo.com

b) využite platený nástroj Majestic SEO
www.MajesticSEO.com
MajesticSEO obsahuje najväčšiu databázu spätných odkazov na svete! Ak prístup k Majestic SEO nemáte, kontaktujte nás so žiadosťou na info @ biznisweb.sk. Napíšte názov web stránky, ktorej máme prezrieť spätné odkazy a my Vám ich zašleme.

c) do Google napíšete:
"link:www.nazov-konkurencneho-webu.sk"
Google je menej vhodný na zobrazovanie spätných odkazov ako Yahoo Site Explorer, alebo Majestic SEO, zobrazí len menšiu časť spätných odkazov

d) do Google napíšete URL konkurenčného webu v úvodzovkách
"www.nazov-konkurencneho-webu.sk"


34. Využite skvelý zdroj spätných odkazov - Youtube.com

youtube.com, youtube, profil na youtube, kanál youtube

Podľa najaktuálnejších informácií sa prostredníctvom youtube.com denne prehrajú 4 bilióny videí na celom svete.

Tento údaj potvrdzuje, že video príspevky sú používateľom internetu čoraz bližšie. Považujeme ich za oveľa dôveryhyhodnejšie ako textové informácie.

Napríklad krátke video o ponúkaných službách na stránke hotela presvedčilo až 89% používateľov internetu k rezervácii - príklad.

 

Video a online marketing

Zdieľanie videa je vhodné aj v rámci SEO optimalizácie. Názov Vašeho videa musí byť výstižný a obsahovať kľúčové pojmy.

Jeho šírenie na internete je veľmi jednoduché a rýchle. Množstvo spätných odkazov na Váš web získate už za 1 deň.

 

Do detailu produktu uverejnite video

Veľmi efektívne je, ak k produktom (do dlhého popisu cez ikonku "Zdroj") vkladáte aj prezentačné videá alebo videá obsahujúce návod na použitie. Stačí, ak umiestnite hypertextový odkaz do textu - napr. "Video tu" a prelinkujete na youtube.com.

Zákazník tak získa potrebné informácie na jednom mieste a je vysoká pravdepodobnosť, že práve preto produkt kúpi od Vás.

K videu vyplňte nadpis, popis a kľúčové slová

Ak pracujete s vlastným videom, nezabudnite cez Správcu videí vyplniť aj názov, popis a kľúčové slová (tagy).

  • Správca videí

správca videí, ako vložiť video na web

  • úprava videa - vyplnenie názvu, popisu a kľúčových slov

video na web, video na www stránky, ako vložiť video na web

  • príklad vyplnenia

video do webu, video na web, video na www stránke

 

Je video vhodné aj pre www stránky bez e-shopu?

Ak nemáte e-shop, prezentujte vo videu svoju firmu a služby, ktoré ponúkate.

Video zverejnite do sekcie KONTAKT, Prečo my a pod. Zvýšite tak dôveryhodnosť Vašej www stránky, preto je vhodné, ak vo videu budete účinkovať priamo Vy a Vaši zamestnanci.

Využite služby profesionálov, ktorí Vám video spracujú do potrebného formátu a vedia, že optimálna dĺžka video spotu je 15 sekúnd.

Na Vašom youtube kanáli môžete zverejniť aj videá programov, v ktorých bola spomenutá Vaša firma alebo Vaše produkty.

Každé video samozrejme zdieľajte nielen na youtube.com, ale aj na sociálnych sieťach.

 

Ako vložiť video na moje stránky?

Ak na Vaše www stránky potrebujete vložiť vlastné video, najskôr sa na youtube.com zaregistrujte a nahrajte video do svojho profilu.

  • pod videom sa zobrazí lišta s ikonkami, medzi ktorými je aj ikonka "Zdieľať", kliknite na ňu. Následne sa zobrazí ikonka "Vložiť", rozkliknite ju.

vloženie videa na www stránky, video na stránky, ako vložiť video na web

  • vyberte možnosť "Použiť starý kód pre vkladanie videa" a skopírujte vygenerovaný kód

video na web, vkladanie videa na web, ako vložiť video na www stránky

  • Vyberte v administrácii webu konkrétnu stránku, na ktorej potrebujete video zobraziť, otvorte si blok Textový editor a skopírovaný kód vložte cez ikonku "Zdroj"

video na web stránky, video na www stránke, vloženie videa na web

  • zmeny uložte.

Ak na stránky potrebujete vložiť video, ktoré už na serveri youtube.com existuje, vyhľadajte si ho podľa názvu a postupujte podľa vyššie uvedeného návodu.

Rady pre zlepšenie výkonu PPC reklamy

Tieto rady sú určené pokročilejším uživateľom PPC reklamných systémov. Ide o zhrnutie najčastejších doporučení, ktoré poskytujeme našim klientom, keď nás žiadajú o rady pre zlepšenie výkonu PPC reklamy:

a) Prehľad dôležitých PPC reklamných systémov:

Slovensko: www.AdWords.Google.com, www.eTarget.cz
Česká republika: www.AdWords.Google.com, www.Sklik.cz, www.AdFox.cz, www.eTarget.cz

b) Vložte čo najviac kľúčových slov do PPC kampane

Pokiaľ máte internetový obchod s 1000 produktami, dajte si tú námahu, spíšte si názvy produktov a inzerujte na ne. Len málo konkurentov napadne inzerovat aj na konkrétne názvy produktov.

c) Použite viac reklamných textov

Použite viac reklamných textov. V Google a Skliku môžete napísať viac rôznych reklamných textov. Google a Sklik sám vyberie texty, na ktoré ľudia najčastejšie klikajú.

d) Vytvorte si viacero kampaní

Vytvorte si viacero kampaní tak, aby v reklamnom texte boli kľúčové pojmy, ktoré klienti vyhľadávajú.

e) Nezabudnite na pojmy v množnom čísle

Inzerujte tiež na výrazy v množnom čísle a pojmy v rôznych pádoch, sú to samostatné kľúčové slová.

f) Inzerujte na názvy konkurentov

Inzerujte na kľúčové slová, ktoré sú názvami konkurentov. Nájdite si názvy www stránok firiem Vašich konkurentov, použite ich vo svojej kampani. Keď niekto bude hľadať konkurenciu, nájde Vašu reklamu.

g) Diakritika:

- V Google AdWords píšte pojmy s diakritikou aj bez nej. Pojmy "športovné potreby" a "sportove potreby" vníma Google ako dve rôzne kľúčové slová, je potrebné využiť obe varianty. V Google je preto vždy najviac kľúčových slov.
- V eTarget je potrebné písať výrazy bez diakritiky. eTarget si sám domyslí pojmy s diakritikou. Stačí len zadať  výraz "sportove potreby".
- V Sklik.cz je nutné písať s diakritikou. Pojmy bez diakritiky si Sklik sám domyslí. Pre Sklik teda použíte výraz "sportove potreby".

h) Do reklamného textu skúste vložiť dynamické kľúčové slovo

Do nadpisu popisku v Google vložte {Keyword:}, v prípade eTargetu #KEYWORD# (pre eTarget viac info tu). Ide o tzv. dynamické kľúčové slovo. Dynamické premenná kľúčové slovo je kľúčové slovo, ktoré spustilo zobrazenie inzerátu. Vďaka tomu sa v nadpise vždy zobrazí relevantnejšie kľúčové slovo a na Váš odkaz sa tak môže viac klikať. Viac info s príkladmi na: 
http://google-cz.blogspot.com/2009/07/dynamicke-promenne-v-adwords-uplny.html
 ... najdôležitejšie z článku:

V praxi to funguje tak, že napíšete napríklad takýto inzerát:

{Keyword:Topánky} s 50% zľavou
Kúpte topánky online za polovičnú
cenu. Dodanie do 3 týždňov.
www.example.com

V zozname kľúčových slov máte tieto kľúčové slová:

topánky
poltopánky
lodičky
športová obuv
tenisky

Všimnite si makro {Keyword:Topánky} v texte inzerátu. Tento kód hovorí systému AdWords: "sem vlož kľúčové slovo, ktoré inzerát spustilo". Tzn., ak hľadá používateľ na Googlu [topánky], zobrazí se inzerát s nadpisom "Topánky s 50% zľavou". Ak hladá [poltopánky], zobrazí sa nadpis "Poltopánky s 50% zľavou". Dôležitá vec: vloží se naozaj vždy len klúčové slovo, ktoré je v zozname kľúčových slov, nie výraz, ktorý napísal používateľ do políčka vyhľadávania. Keď teda niekto hľadá [lacné poltopánky], zobrazí sa opäť nadpis "Poltopánky s 50% zľavou" (nie "Lacné poltopánky s 50% zľavou"). To umožňuje väčšiu kontrolu nad konečnou podobou inzerátu.
 

i) Stratégie

Na začiatku inzerovania môže byť zaujímavou stratégiou nastaviť nižšiu cenu za klik, napríklad 0,50€ až 0,70€. To spôsobí, že nie ste vo výsledkoch vyhľadávania na prvom mieste, ale na 200 pojmov ste napríklad na štvrtom mieste, a ste tak na mnoho pojmov horšie viditeľný. Môže to byť lepšie než zaplatiť 1€ za klik a byť viditeľný len na 10 pojmov. Môžete zvoliť aj inú stratégiu, je to na Vás.

j) Využívajte modifikovanú voľnú zhodu

Je to stav medzi voľnou zhodou a frázovou zhodou.
Ak chcete modifikátor použiť, umiestnite priamo pred jedno príp. viac slov v kľúčovom slove vo voľnej zhode znak plus (+). Každé slovo, pred ktorým stojí znak +, sa musí objaviť vo vyhľadávacom dotaze uživateľa v presnej podobe alebo ako blízka varianta.


viac informácií:
http://google-cz.blogspot.com/2010/07/k-dispozici-je-nova-funkce-cileni.html

Kedy modifikovanú voľnú zhodu využíť?

a) Pokiaľ sa Vám zdá, že voľná zhoda Vám míňa veľa finančných prostriedkov,ale nechcete ju celkom vylúčiť.
b) Ak chcete zvýšiť CTR kampane. Môžete loviť kľúčové slová vo voľnej zhode s nízkym CTR a len tak nastaviť modifikovanú voľnú zhodu.

k) Pozor na vyklikávanie kreditu všeobecnými pojmami

Príliš všeobecné kľúčové slová môžu ľahko vyklikať Váš kredit, napr. pojem "darčeky" je moc všeobecný a všetok kredit môžete minúť len na tento pojem.

Efektívnejšie je inzerovať na slovné spojenia ako "darčeky pre mužov" (v Google zadajte "+darčeky +mužov"), alebo "darčeky pre mužov", "usb hračky", "zábavné gadgety", "magnetická socha" a pod..

Stredná cesta je zvoliť pre moc všeobecný pojem denný limit (oddeĺte slová do samostatnej reklamnej kampane ktorej nastavíte denný limit). Ak sa vyklikajú tieto všeobecné slová, neovplyvní to zobrazovanie všeobecných pojmov.

ČO URČITE NEDOPORUČUJEME?

1. Ignorujte SEO analyzátory a validátory

Ignorujte rôzné SEO analyzátory a SEO nástroje na kontrolu validity webu. SEO analyzátory Vám sľubujú, že odhalia chyby na Vašom webe, ale... nie je to pravda! Tieto SEO nástroje sú chybné a zavádzajúce.

Uvedené online SEO nástroje sú s obľubou využívané zástupcami firem ponúkajúcich reklamu. Je to starý a osvedčený trik - SEO analyzátor Vám vždy nahlási chyby a nedostatočnú SEO optimalizáciu Vašeho webu! Splní svoju službu – vystraší Vás s použitím nezmyselných argumentov a Vy ako zodpovedný administrátor kontaktujete firmu, ktorá SEO analyzátor prevádzkuje. SEO analyzátor je klamlivá reklama firmy, ktorá ho ponúka.

SEO analyzér vytkne Vašemu webu veci, ktoré nie sú podstatné. Za jednu z obrovských chyb považuje napríklad nevyplnenie autora stránok, pričom to je pre SEO a Google úplne nepodstatné. Googlu je jedno, či je autor webovej stránky Váš sused, Vy alebo osoba XY. SEO analyzátor často vyhadzuje ešte absurdnejšie chyby a Vy si ich odstraňovaním vlastne chyby na webe sami vytvárate alebo len strácate čas.

Ignorujte prosím všetky SEO analyzátory a spýtajte se radšej nás. Rádi Vám doporučíme zmeny na webe, ktoré Vám v rámci SEO aj reálne pomôžu.

Ako dôkaz nezmyselnosti si v SEO analyzátoroch preverte, ako sú na tom www stránky Google.sk, Zoznam.sk, príp. stránky Vašej konkurencie. Áno, tieto weby majú možno viac chýb než Vaše webové stránky. Neznamená to, že samotný Google má chyby... chybný je len SEO nástroj.


2. Nespúštajte web 2 roky, nešpekulujte s designom

Web spusťte čo najskôr. Dobrý web môže fungovat aj o pár dní. Najprv zapracujte na marketingu, až potom na designe.

Mali sme desiatky klientov, ktorí napríklad pol roka riešili, či majú výborný design. Pokiaľ image nedosiahol požadovanú kvalitu, nechceli e-shop spustiť. Po pol roku sa z e-shopu stále nepredávalo, web nebol ani optimalizovaný, ani zaregistrovaný do vyhľadávačov. Po pár mesiacoch klient projekt nikdy nespusteného e-shopu ukončil. Všetok čas a úsilie investoval neefektívne a nevenoval sa marketingu. Nie je dôležité, či máte najoriginálnejší a najprepracovanejší design. Web je nutné spustiť čo najskôr. Najväčší úspech majú v BiznisWebe e-shopy a weby, ktoré naši klienti rýchlo sprevádzkovali a u ktorých pracovali na marketingu. Miesto prešpekuľovaných designov zvolili jednoduchý a prehľadný vzhľad webu, v ktorom sa zákazníci ľahko a rýchlo orientujú.

3. Nenechajte sa ovplyvniť ponukami na registráciu do 2000 vyhľadávačov

Neexistuje 2000 katalogových vyhľadávačov, dokonca ani 100. Na Slovensku a v Českej republice funguje maximálne 30-40 vyhľadávačov, do ktorých je možné sa registrovať a ktoré Vám aj reálne pomôžu získať spätné odkazy na Váš web. Ponuky na registráciu do 100 a viac vyhľadávačov nemajú reálný základ.  

 

4. Nepoužívajte zastaralý internetový prehliadač

Čo je to internetový prehliadač?

Je to program, prostredníctvom ktorého prehliadate web stránky. Väčšinou sa tento program volá  Internet Explorer, Mozilla Firefox alebo Chrome. Nepoužívajte zastaralé verzie prehliadačov - napr. Internet Explorer 6. Zaktualizujte si prehliadač na aktuálnu verziu Internet Explorer 9.

Ako zaktualizovať prehliadač?

Najnovšiu verziu IE9 si môžete stiahnuť tu:

ie9

Prečo aktualizovať internetový prehliadač Internet Explorer z verze 6 na verziu 9?

- podporu pre Internet Explorer 6 už neposkytuje ani Google či Facebook - hrozí totiž zavírenie Vašeho PC. Autor prehliadača Internet Explorer 6, firma Microsoft tento prehliadač neopravuje a neaktualizuje - Internet Explorer 6 existuje dlhšie ako 9 rokov a je zastaralý - Internet Explorer 6 obsahuje chyby, ktoré môžu spôsobovať chybné zobrazenie Vašeho webu.

- prehliadače Chrome a Firefox sú omnoho rýchlejšie a bezpečnejšie

Zaktualizujte si svoj prehliadač ešte dnes!

Doporučujeme prípadne informovať aj samotných návštevníkov Vašeho webu: pokiaľ sa Vám obsah na stránkách nezobrazuje korektne, je to tým, že používate neaktuálny prehliadač. Stiahnite si nový Google Chrome (http://www.google.cz/chrome).

Rovnako aj my v BiznisWebe sme sa podľa vzoru Google a Facebooku rozhodli podporu prehliadača  Internet Explorer 6 ukončiť.

5. Na web nepatria hodiny, počasie, reklama na cudzie stránky, kurzy a ani odkazy na katalógové vyhladávače

Návštevníci k Vám nechodia pozerať, koľko je hodín. Majú hodinky na ruke alebo sa na hodiny pozrú vpravo dole na monitore. To platí aj o počasí a kurzoch.

Ak na web dáte reklamu na cudzie stránky - napr. Google AdSense, hrozí odchod návštevníka na inú stránku. Priorita Vašej stránky je predávať Vaše produkty a nie produkty cudzích stránok! 
Ak si platíte reklamu a za návštevníka zaplatíte 14 centov, návštevník nič nekúpi (!), ale klikne na reklamu, na ktorej zarobíte 4 centy.

Odkazy na katalógové vyhľadávače znižujú váhu všetkých odkazov na web stránke, čo negatívne pôsobí na Google a optimalizáciu pre vyhľadávače. Odkazy na katalógové vyhľadávače znižujú hodnotu pageranku všetkých odkazov a negatívne pôsobia pri internom prelinkovaní. 

Keď do web stránky vložíte hodiny, kurzy, počasie, reklamu, rôzne odkazy, pôsobí to ako neporiadok-preplnená stránka a web stránka vyzerá nedôveryhodne. Veľké eshopy ako mall.sk, alza.sk, hej.sk nemajú hodiny, kurzy a ani iné nezmysly na stránke, tak si ich nedávajte na web ani Vy. Na web patria iba informácie o tom, čo predávate, o Vašich výhodách, vlastnostiach produktov. Ak chcete mať zaplnený bok stránok, prečítajte si túto radu.


ZLEPŠUJTE WEB STRÁNKY S GOOGLE ANALYTICS!

1.Čo sú to štatistiky Google Analytics? Ako vložiť Analytics kód do webu?

Čo je to Google Analytics?

Analytics sú najlepšie štatistiky návštevnosti na svete poskytované zadarmo. Analytics poskytuje mimoriadne prehľadné štatistiky.

Koľko stoja štatistiky Google Analytics?

Nič, sú ZADARMO. Preto neváhajte a nasaďte Analytics do Vášho webu okamžite!

Pomocou štatistík Google Analytics môžete zistiť aj:

  • koľko návštevníkov k Vám prišlo z platenej a neplatenej reklamy
  • ktorá reklama je pre Vás najefektívnejšia
  • počet navštevníkov a zobrazených stránok
  • ako často sa Vaši návštevníci na Váš web vracajú
  • ako sa vo webe/eshope dosahujú ciele (objednávka, registrácia, dopyt a pod.).
  • S Google Analytics môžete detailne sledovať postup dosiahnutia cieľov webu.

Vloženie štatistík Google Analytics

1. Zaregistrujte sa na www.google.com/analytics/. Systém vygeneruje kód, tento kód si skopírujte (Ctrl+C). Kód nájdete aj po prihlásení do Google Analytics - Upraviť - Skontrolovať stav:

2. Tento kód vložte do administrácie web stránok (Flox) do sekcie NASTAVENIA - HLAVNÉ NASTAVENIA - Zápätie stránok:

2.Ako aktivovať Google Analytics Ecommerce?

BiznisWeb podporuje E-Commerce Reports štatistík Google Analytics

  • Odkiaľ presne prišli návštevníci a za akú sumu nakúpili?
  • Aký zdroj návštevnosti je pre Vás najvýnosnejší?
  • Ktoré kľúčové pojmy sú pre Vás najefektívnejšie?
  • Oplatí sa Vám investovať do platenej reklamy?
  • Pomôžu Vám Ecommerce Reports!

Pojem e-commerce sa vzťahuje na transakcie tovaru alebo služieb na internete.

E-commerce transakcie predstavujú súhrn správ v službe Google Analytics a sú obzvlášť užitočné pre celkové štatistiky, preskúmanie a štúdium predajného cyklu.
Za pomoci celkového výnosu, miery konverzie a priemernej hodnoty objednávok v čase, spolu s prepočítavacími koeficientami nám e-commerce vie ukázať celkový výnos z elektronického obchodovania.

E-commerce meria tri základné druhy konverzií:

  • Prehľad výkonov - kto a čo urobil na Vašom webe, či objednal, alebo len vyplnil formulár.
  • Prehľad produktov - či bol, alebo aký produkt bol objednaný, v akom množstve a za akú cenu.
  • Správa transakcií: tieto správy Vás informujú o transakciách, výnosoch, priemerných cenách a nakúpeného priemerného množstva pre každý výrobok. Po kliknutí na produkt sa zobrazia podrobné informácie - kto ho kúpil, za akú cenu, v akom čase a aké množstvo.

K ďalšim funkciám patrí:

  • počet návštev, aký čas potreboval klient na nákup tovaru, koľko času uplynulo od posledného nákupu atď.
  • E-commerce je vhodný na sledovanie drvivej väčšiny návštevníkov na Vašich stránkach. Upozorňujeme ale, že táto služba nie je schopná sledovať 100% všetkých návštevníkov, preto by finančné a štatistické informácie mali byť použité iba na monitorovanie a analýzu trendov.

Ako aktivovať E-Commerce reports?
Neváhajte a kontaktujte nás, my Vám E-Commerce reports zaktivujeme. Aktivácia pozostáva z dvoch krokov:

  1. Kontaktujte nás, napíšte nám adresu Vašej web stránky a my povolíme Ecommerce modul v našom systéme.
  2. V administrácii Google Analytics v úvodnej stránke kliknite na Upraviť. Znova kliknite na Upraviť. Následne zaškrtnite voľbu "Áno, stránka s elektronickým obchodom" a uložte.

3.Prepojte AdWords a Analytics

1. Prihláste sa do Google AdWords a v sekcii Prehľady a nástroje vyberte Google Analytics. 


2. Kliknite na "Už mám účet v nástroji Google Analytics". Prepojte ho s týmto účtom AdWords.


3. Vyplníte číslo účtu Google Analytics a potvrdíte.

Hlavná výhoda prepojenia Google AdWords a Google Analytics: Budete môcť sledovať efektivitu platených a neplatených odkazov v Google.

4.Odkiaľ prichádzajú Vaši zákazníci?

Platíte si reklamu, ale neviete koľko reálnych zákazníkov z nej prišlo a aké tržby Vám urobili? Oplatilo sa Vám robiť optimalizáciu pre vyhľadávače (SEO)? Zaplatili ste reklamu v porovnávači cien a neviete, či si reklama na seba zarobila?

Zistite, z ktorých zdrojov návštevnosti prišlo najviac zákazníkov - či je to neplatené, alebo platené vyhľadávanie v Google, reklamné bannery, rôzna platená reklama, porovnávače cien, facebook, príp. iné stránky.

Ak chcete merať aj platené reklamné kampane z Google, je potrebné mať prepojený Google AdWords s Google Analytics.

Kde v Google Analytics nájdem prehľad Odkiaľ prichádzajú Vaši zákazníci?

Prehľady - Zdroje návštevnosti - Všetky zdroje návštevnosti - záložka vpravo pod grafom Elektronický obchod (alebo Množina cieľov, podľa toho, čo sledujete)

5. Aké kľúčové slová Vám zarábajú?

Platíte si drahé kľúčové slová? Robíte optimalizáciu pre vyhľadávače SEO a neviete, či je efektívna? Google Analytics ukáže, na aké konkrétne kľúčové slová prišli Vaši návštevníci a či urobili požadovanú akciu, alebo nakúpili.

Na základe týchto údajov sa môžete rozhodnúť, či budete naďaľej investovať do drahých kľúčových slov, alebo naopak, že pri iných slovách pridáte rozpočet. Zistíte, na aké kľúčové slová sa oplatí robiť SEO.

Kde v Google Analytics nájdem prehľad Kľúčové slová?

stará verzia Google Analytics:
Prehľady - Zdroje návštevnosti - Kľúčové slová (alebo Vyhľadávacie zdroje) - záložka vpravo pod grafom Elektronický obchod (alebo Množina cieľov, podľa toho, čo sledujete) ... vpravo pod grafom môžete voliť medzi platenými a neplatenými slovami

nová verzia Google Analytics:
Prehľady - Zdroje návštevnosti - Všetka návštevnosť (alebo Sprostredkovania, alebo Vyhľadávanie, alebo Kampane) - vpravo pod grafom zvoľte "Zobrazuje sa: Kľúčové slovo"

6. Vyhľadávanie vo webe

Našli návštevníci na Vašich www stránkach, čo vyhľadali? Neodišli hneď po vyhľadaní? Hľadali návštevníci produkty, ktoré nemáte v internetovom obchode?

Sledujte, čo konkrétne návštevníci vyhľadávajú. Analytics ukáže konkrétne kľúčové slová, ktoré návštevníci vyhľadávali. Viete sledovať, či návštevníci hneď po vyhľadaní neodišli, či ako návštevníci upresňovali vyhľadávanie.

Na základe týchto údajov môžete zistiť, že návštevníci hľadajú produkty pod inými slovami ako ste si mysleli a viete slová doplniť do web stránok. Viete doplniť tovar, ktorý návštevníci hľadali.

Návštevníci, čo vyhladávaju zostávajú na webe oveľa dlhšie a výrazne viac nakupujú ako návštevníci, čo nevyhľadávajú. Venujte preto vyhľadávaniu náležitú pozornosť!

Je možné sledovať vyhľadávanie v blokoch Produkty a FAQ (od verzie BiznisWeb Maximum). Nie je možné sledovať všeobecné fulltextové vyhľadávanie.

Ako si nastavím vyhľadávanie vo webe?
Nastavenia služby Analytics - Upraviť - Upraviť ... zakliknite Vykonať sledovanie vyhľadávania na stránke. Ako " Parameter dopytu" nastavte: "title,q".

Kde v Google Analytics nájdem prehľad Odkiaľ prichádzajú Vaši zákazníci?
Prehľady - Obsah - Vyhľadávanie v rámci stránky (Vyhľadávanie v rámci webovej lokality)

7. Miera opustení (Bounce Rate)

Čo znamená miera opustení? Návštevník prišiel na Váš web, to čo videl ho neuspokojilo a okamžite odišiel. Návštevík na nič neklikol, okamžite odchádza.

Zoraďte si zoznam podstránok od najvyššieho % miery opustení a upravte podstránky s najväčšou mierou opustenia tak, aby z nej návštevníci okamžite neodchádzali. Treba sa lepšie zamyslieť, prečo z danej podstránky hneď ľudia odchádzajú - nenašli na podstránke návštevníci, čo hľadali? Prichádzajú na danú podstránku návštevy zo špecifickej reklamnej kampane, netreba ich smerovať na inú podstránku? 

Kde v Google Analytics nájdem prehľad Miera opustenia?
Prehľady - Návštevníci - Trendy návštevnosti - Miera opustenia

8. Ako ľudia vo Vašom webe klikajú?

Príklad - klient mal na 4 podstránkach nezmyselné odkazy do titulnej stránky. Až tretina návštevníkov na tieto odkazy klikla, dostala sa na titulnú stránku a zostala zmätená, lebo na titulke nebol požadovaný obsah a následne návštevníci húfne odchádzali.

Čo ak máte pre nezmyselné odkazy vysokú mieru opustenia stránky? Posielate svojich návštevníkov do podstránok, ktoré sú pre Vás naozaj dôležité? Nemáte vo webe odkazy, ktoré mätú návštevníkov?

Kde v Google Analytics nájdem prehľad Ako ľudia vo Vašom webe klikajú?
Prehľady - Obsah - Analýza na stránke